BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM......

22 December 2010

RELEVENT tak TOk kita jadi hipokrit ??!!!



"ak taknak la pakai tudung,ak bukan ikhlas pon pakai tudung.. perangai ak pon da gler2... kunk org kutuk2 la ape la...blom bersedia lagi la.... lagipon pakai tudung ni panas la...mau berwap kepale ak... banyak mase lagi.. nanti ak da ready t , ak pakai la..... lagipon ak taknak jadi hipokrit...."

pernah dengar tak ayat ni ??
tau tak maksud wajib tu ape ??
"buat dapat pahala,tak buat dapat dosa..."
kenapa nak pertikai kan ni sume ??
kene tunggu ready ke baru nak pakai ??
"ak lagi selese pakai skirt and singlet je.... lagi pon malaysia ni panas la... lek2 sudah la... peha ak putih ape, tergoda la lelaki klu pandang... baru la "HOT"...

ini kebiasaannya yang sering diperkatakan..
untuk menuju kearah kebaikan, kita terpaksa hipokrit walaupun kita melakukan sesuatu itu dalam keadaan tidak ikhlas…
yang penting perkara yang wajib kita utamakan…
bila perkara yang kita rasa hipokrit itu kita amalkan, dalam masa yang sama perkara itu akan menjadi kebiasaan dan akhirnya ikhlas akan datang tanpa kita sedar…
kenapa kes rogol makin banyak dan meleluasa ??
sebab makin banyak gadis2 yang "HOT" dan seksi berkeliaran diluar sana...
lelaki pantang pulak jumpe golongan yang bergetah dan seksi ni..
cnfrm jadi bahan...
bile da kene....

"huhuhuuuu.... ak malu la,ape ak nak jawab kat mak ayah ak ??.. yang dalam perut ni mane ak nak sorok ??"
so, itu la punca bayi bersepah di tepi jalan,tong sampah,longkang,lobang jamban.......
pernah tak kita banyangkan jika setiap gadis berpakaian menutup segala yang tidak patut didedahkan ??
kebarangkalian perkara-perkara yang sedang giat dipasaran ni tidak lah sehebat yang kita sangkakan berbanding sekarang ni..
hurmmmmmm………panjang sgt plak menaip,jadi busan lak bace kan ?? 

“die ingat bile ak bace ape yang die tulis ni ak nak insaf ??, hey mintak maap la……. Macam bagus lak nak tulis macam ni,… macam la dye bagus sangat… maut plak nak nasihat orang”… (ayat yang mungkin atau bakal diperkatakan)
Mungkin kita tak bley tok jadi sempurana dan se alim para umala’ , tapi kita bley cuba untuk capai kesempuranaan dan menjadi yang terbaik…..
Ak pon rase ak nak berubah… tapi memang susah, carenye memberi pandangan kat orang ape yang salah kat mate ak… dengan care ni mungkin yang membaca akan sama2 tau ape yang ak nak dan rasa ape yang ak rase…. Klu nak cakap ak poyo, it up to u all la… hehehe :D… tapi ak nak cube tok jadi poyo… ak nak dengar pelbagai pendapat, tomahan,dan nasihat….. 
(bapak sastera kan ayat ak ??) ak tengah hipokrit ni… tapi harap-harap yang hipokrit ni la tersemat kat dalam jiwa aku… insyaALLAH….
*Dialog yang ak tulis kat atas tu ape yang ak denga mase lepak town minggu lepas…. Saje je nak share kat blog tok dapat publisiti dan perhatian….
 (ijan plak)

No comments:

Post a Comment